Εθνάρχου Μακαρίου 14, 12132 Περιστέρι | Τηλ: +30 210 5788500

Με λίγα κλικ η έκδοση της Βεβαίωσης Οφειλής για όσους δεν μπορούν να εκδώσουν φορολογική ενημερότητα. Τα βήματα.

Νέες, απλούστερες διαδικασίες εφαρμόζει πλέον η ΑΑΔΕ για τους φορολογούμενους που θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα ή να εισπράξουν χρήματα αλλά δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα καθώς έχουν ληξιπρόθεσμα και αρρύθμιστα χρέη στην Εφορία. Η βεβαίωση οφειλής, η οποία απαιτείται για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων συναλλαγών εκδίδεται πλέον ψηφιακά μετά από αίτηση των οφειλετών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές

Η νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία αφορά πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται το χρόνο ενώ το νέο τοπίο για την ψηφιακή έκδοση της βεβαίωσης οφειλής ξεκαθαρίζει εγκύκλιος του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

1. Η ψηφιακή Βεβαίωση Οφειλής χορηγείται κατόπιν υποβολής αίτησης στην ψηφιακή πύλη myAADE, ακολουθώντας τη διαδρομή Εφαρμογές> Φορολογικές Υπηρεσίες > Ενημερότητα > Βεβαίωση Οφειλής. Η Βεβαίωση έχει διάρκεια ισχύος ενός μήνα από την έκδοσή της.

2. Την αίτηση μπορεί να υποβάλουν ο μεταβιβάζων το ακίνητο ή εμπράγματο δικαίωμα ή ο συμβολαιογράφος που διενεργεί τη μεταβίβαση ακινήτου ή τη σύσταση του εμπράγματου δικαιώματος.

3. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ψηφιακής χορήγησης της Βεβαίωσης Οφειλής, ο αιτών ενημερώνεται για τον λόγο της απόρριψης, μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE, και η βεβαίωση χορηγείται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας κατά περίπτωση υπηρεσίας.

4. Η βεβαίωση οφειλής δύναται να εκδοθεί και οίκοθεν από την αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσία, στην περίπτωση που εντοπιστεί απαίτηση του οφειλέτη για την είσπραξη της οποίας απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας, το οποίο δεν δύναται να εκδοθεί.

Πότε εκδίδεται βεβαίωση οφειλής

5. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται εφόσον υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, για τις οποίες ο οφειλέτης έχει ευθύνη καταβολής και οι οποίες αναγράφονται επί αυτής ή δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας ειδικότερα:

α) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, όταν δεν πληρούται τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας

 

β) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας αποκλειστικά και μόνο λόγω των βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση, ήτοι όταν ο οφειλέτης για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές άνω των 30 ευρώ βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο (με ρύθμιση τμηματικής καταβολής, ή με αναστολή είσπραξης) ή όταν, κατά την εξέταση των όρων χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας, το ποσό της παρακράτησης, όπως προκύπτει υπολογιζόμενο επί της αντικειμενικής αξίας, υπερβαίνει το τίμημα.

6. Στη Βεβαίωση Οφειλής που εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού, αναγράφεται υποχρεωτικά η επωνυμία ή το ονοματεπώνυμο του φορέα που θα κατατεθεί και ο/οι ΑΤΑΚ ή τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου το οποίο θα μεταβιβαστεί ή επί του οποίου θα συσταθεί εμπράγματο δικαίωμα, η αντικειμενική αξία του ακινήτου ή του εμπράγματου δικαιώματος και το τίμημα.

7. Εάν η βεβαίωση εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου αναγράφεται το σύνολο των βεβαιωμένων (ατομικών, συνυποχρέωσης και συνυπευθυνότητας) ληξιπρόθεσμων και μη, ρυθμισμένων και μη στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών, για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ο οφειλέτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα/ομάδα περιουσίας) για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής.

8. Εάν η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων, στο σύνολο οφειλών συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης, ανεξαρτήτως ύψους αυτών, εάν είναι ληξιπρόθεσμες ή μη ή εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής

9. Εάν από το ποσό του τιμήματος που αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση δεν εξοφλούνται πλήρως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης, ανεξαρτήτως εάν αυτές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού από επαχθή αιτία, απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας.

10. Στην περίπτωση που το τίμημα υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ’ αυτού, χωρίς να εξοφλείται το σύνολο των οφειλών που περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στη βεβαίωση οφειλής, απαιτείται ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της βεβαίωσης οφειλής διασφάλιση της είσπραξης των εναπομενουσών οφειλών που αντιστοιχούν στη διαφορά μεταξύ της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ’ αυτού και του τιμήματος.

 

Παράδειγμα

Φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας για πώληση ακινήτου. Έχει βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, ως εξής:

α) βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.

β) βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 5.000 ευρώ

γ) βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης ύψους 160.000 ευρώ εκ των οποίων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης είναι 60.000 ευρώ.

Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης είναι άνω των 50.000 ευρώ. Οι λοιπές προϋποθέσεις αποδεικτικού ενημερότητας πληρούνται. Η αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται είναι 80.000 ευρώ και το δηλούμενο τίμημα ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

Τα βήματα

– Με την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού.

– Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών, δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.

– Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου. – Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου.

– Επειδή το τίμημα καλύπτει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης δεν απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας.

– Συνεπώς, εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου με αναγραφόμενο ποσό οφειλής (40.000 + 60.000 + 5.000 =) 105.000 ευρώ, προκειμένου να αποδοθεί το συνολικό προϊόν του τιμήματος, ήτοι το ποσό των 80.000 ευρώ.

 

Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Με την υποβολή της εκπρόθεσμης δήλωσης, εκτός από το ποσό φόρου που θα προκύπτει θα εμφανίζεται και το πρόστιμο. Αυτόματα θα εκδίδονται και θα κοινοποιούνται στους φορολογούμενους από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων -μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδοποιήσεων στην εφαρμογή myAADEappοι πράξεις επιβολής προστίμων στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ και παρακρατούμενων φόρων. Τα ποσά των προστίμων θα βεβαιώνονται άμεσα από το πληροφοριακό σύστημα TAXISnet και θα κοινοποιούνται ηλεκτρονικά στους φορολογούμενους από τη στιγμή που αυτοί θα ολοκληρώνουν την ηλεκτρονική υποβολή εκπρόθεσμων δηλώσεων.

 

Η επιλογή των 300.000 δικαιούχων θα γίνει με μοριοδότηση και η πλατφόρμα ανοίγει Σήμερα Δευτέρα 3/6. Αντίστροφη μέτρηση για τις αιτήσεις του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού για την περίοδο 2024 – 2025, αρχής γενομένης από αυτό το καλοκαίρι. Η επιλογή των 300.000 δικαιούχων θα γίνει με μοριοδότηση και η πλατφόρμα ανοίγει την Δευτέρα 3/6.

Η διαδικασία

Επιλέγετε: Εργασία, Ασφάλιση, Αποζημιώσεις, Παροχές, Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού (ΔΥΠΑ)

Υποβολή: Βάσει τελευταίου ψηφίου ΑΦΜ

-Δευτέρα & Τρίτη: ΑΦΜ σε 0

-Τετάρτη & Πέμπτη: ΑΦΜ σε 1

-Παρασκευή: ΑΦΜ σε 2,3,4

-Σάββατο: ΑΦΜ σε 4,5,6

-Κυριακή εκλογών: ΑΦΜ σε 7,8,9

 Έναρξη προγράμματος: 1 η Ιουλίου

– Επιλογή δικαιούχων: Με μοριοδότηση

– Εκτός προγράμματος: Όσοι έλαβαν Voucher πέρυσι

– Διανυκτερεύσεις: 6 έως 12

Δικαιούχοι Voucher

 Τα νέα voucher αφορούν:

 – Ασφαλισμένοι ιδιωτικοί υπάλληλοι

 – Επαγγελματίες ασφαλισμένοι υπέρ ΔΥΠΑ

 – Άνεργοι (τουλάχιστον 3 μήνες)

– Ετ. Εισόδημα έως 30.000 €

– Μακροχρόνια άνεργοι: Έως 16.000 € άγαμοι, έως 24.000 € έγγαμοι χωρίς παιδιά, + 5.000 € για κάθε παιδί

– Μονογονείς: Έως 24.000 € + 5.000 €/τέκνο

Πηγή: in.gr

 

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «ASD: Ο Δρόμος για το Μέλλον», την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024, παρουσιάστηκε το νέο Οργανόγραμμα της Εταιρείας, σε μία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο των Κεντρικών Γραφείων και συγκεντρώθηκε το σύνολο των στελεχών και των εργαζομένων.
Στόχος του νέου Οργανογράμματος είναι η αποτύπωση των δομών της Εταιρείας με τρόπο που να εξασφαλίζεται η επικοινωνία και η αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα, να ενισχύεται η εταιρική κουλτούρα που πρεσβεύει την ομαδικότητα, την συνεργασία και τις ίσες ευκαιρίες εξέλιξης για όλους τους εργαζομένους. 
Οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τις νέες προοπτικές που ανοίγονται, υπογραμμίζοντας την σημασία της προσαρμογής στην νέα οργανωτική δομή.
Συνεργάτης της ASD για την ανάπτυξη του εργασιακού της περιβάλλοντος είναι η Hatzi Filax Group.

 

Αυθαίρετα: 10+5 ερωταπαντήσεις για τους ιδιοκτήτες που ξεκίνησαν τη διαδικασία τακτοποίησης και θα προχωρήσουν σε στατική και ενεργειακή επιδιόρθωση των κτισμάτων τους. Η τακτοποίηση των αυθαιρέτων αλλά και η υποχρέωση έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων πριν από τη μεταβίβαση ενός ακινήτου σήκωσαν το… χαλί και φάνηκε πως η πλειονότητα των αυθαιρέτων κτισμάτων χρήζει στατικής και ενεργειακής αναβάθμισης. Αυτός είναι ο λόγος που δίνονται κίνητρα στους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που ξεκίνησαν τη διαδικασία τακτοποίησής τους προκειμένου να μην πληρώσουν το σύνολο του προστίμου που τους αναλογεί, αλλά να αξιοποιήσουν τα χρήματά τους για τη στατική και ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων που τους ανήκουν. Η πλειονότητα των αυθαιρέτων κτισμάτων χρήζει στατικής και ενεργειακής αναβάθμισης. Επιπλέον, τα κίνητρα αφορούν και τις αισθητικές επεμβάσεις σε κτίσματα που βρίσκονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.

Οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται σε προγραμματιστές, υπεύθυνους έργων πληροφορικής, ειδικούς της κυβερνοασφάλειας και αναλυτές μεγάλων δεδομένων. Μεγάλες ελλείψεις εξειδικευμένων στελεχών εντοπίζονται στον χώρο των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, ναρκοθετώντας την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και της ίδιας της οικονομίας. Οι εργοδότες ψάχνουν κυρίως προγραμματιστές, υπεύθυνους έργων πληροφορικής, ειδικούς της κυβερνοασφάλειας και αναλυτές μεγάλων δεδομένων (big data). Ο κλάδος που αναζητά τους περισσότερους υπαλλήλους σήμερα είναι η πληροφορική (32,5%), ενώ ακολουθεί ο ξενοδοχειακός κλάδος και η εστίαση (12,2%), οι επαγγελματικές υπηρεσίες (12%), το λιανικό εμπόριο (5,4%) και οι τηλεπικοινωνίες (4,9%). Μεταξύ 2020 και 2023, οι επιχειρήσεις που αναζητούσαν υπαλλήλους πενταπλασιάστηκαν, με μία στις τρεις αγγελίες να αφορά τον τομέα της πληροφορικής.

Δεν έχουν δηλώσει το ΙΒΑΝ του λογαριασμού τους και δεν μπορούν να λάβουν τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται - Χωρίς δήλωση ΙΒΑΝ δεν υποβάλλεται ούτε η φορολογική δήλωση. Επιστροφές φόρου 93 εκατ. ευρώ βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ η οποία αναζητά 130.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι δεν έχουν δηλώσει το ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού με αποτέλεσμα η Εφορία να μη μπορεί να τους πληρώσει. Μεταξύ των 130.000 φυσικών και νομικών προσώπων βρίσκονται και 38.000 συνταξιούχοι ηλικίας άνω των 70 ετών. Η ΑΑΔΕ έχει αποστείλει σε όλους, e- mail και μηνύματα στον λογαριασμό τους στο myAADE με τα οποία τους έχει καλέσει να δηλώσουν το ΙΒΑΝ για να τους πιστωθούν τα χρήματα, χωρίς όμως να υπάρχει ανταπόκριση. Σύμφωνα με τα στοιχεία από τους 130.000 φορολογούμενους, 127.000 είναι φυσικά πρόσωπα που «έχουν λαμβάνει» 16 εκατ. ευρώ και 3.000 επιχειρήσεις που δικαιούνται 77 εκατ. ευρώ.

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε χθες 28/5 το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας το νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή». Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024 και ώρα 20:00. Σκοπός του νομοσχεδίου είναι α) η ανάπτυξη και η επέκταση της ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, β) η ενίσχυση του πλαισίου για την κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις και γ) η ενδυνάμωση των αρμοδίων υπηρεσιών κρατικής αρωγής και η διοικητική ευελιξία, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών αναφορικά με την ανακούφιση των πληγέντων από φυσικές καταστροφές.

Μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ρεύματος για το 53% των παροχών πραγματοποιεί ο ΔΕΔΔΗΕ, σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από την έναρξη του προγράμματος, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Διαχειριστής. Αυτές οι παροχές αντιστοιχούν στο 73% της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ εκτιμάται ότι στα τέλη Ιουνίου η μηνιαία καταμέτρηση αναμένεται να ανέλθει στο 65%, αντιστοιχώντας στο 85% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται, και έως τα τέλη Ιουλίου αναμένεται να έχει ενταχθεί το 100% των παροχών. Όπως σημειώνει ο ΔΕΔΔΗΕ, έχουν προτεραιοποιηθεί και ενταχθεί σε μηνιαίο κύκλο μεγάλα αστικά και ημιαστικά κέντρα, όπως είναι η Αθήνα, ο Πειραιάς, ο Βόλος, η Ανατολική Θεσσαλονίκη, κ.λπ. Στην Αττική έχει, ήδη, ενταχθεί το 87% των παροχών που αντιστοιχεί στο 90% της καταναλισκόμενης ενέργειας της περιφέρειας.

Με ταχύτατους ρυθμούς, αλλά ταυτόχρονα μέσα από την πραγματοποίηση εξονυχιστικών ελέγχων από τους φοροελεγκτικούς μηχανισμούς, πραγματοποιούνται από φέτος οι επιστροφές φόρου μετά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων καθώς επίσης και οι επιστροφές ΦΠΑ. Το σύστημα είναι ιδιαίτερα απλουστευμένο και δεν απαιτεί σημαντικό χρόνο, ενώ οι πιστώσεις που γίνονται μέσω της ΤτΕ έχουν ιδιαίτερα μεγάλη συχνότητα, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Οι πρώτες πληρωμές των πιστωτικών σημειωμάτων, έχουν γίνει στις 28 Απριλίου, ενώ οι τελευταίες στις 18 Μαΐου, με την πιο πρόσφατη ενημέρωση να έχει ημερομηνία 19 Μαΐου.

Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία έχουν υποβληθεί 688.185 φορολογικές δηλώσεις, εκ των οποίων το 22,02% έχουν πιστωτικό εκκαθαριστικό δηλαδή 151.538. Από αυτές 94.209 φορολογούμενοι έχουν λάβει ήδη πίσω χρήματα – άμεση επιστροφή – ποσοστό που αντιστοιχεί στο 67,33%, από εκείνες που έχουν μπει στην τελική ευθεία και αυτό διότι ένας αριθμός αν και έχει εκκαθαριστεί, δεν έχει προχωρήσει είτε ο συμψηφισμός οφειλών, είτε η άμεση επιστροφή. Το μέσο ποσό αυτών που έχουν λάβει πίσω χρήματα είναι 215 ευρώ, ενώ εκείνων που έχουν στα χέρια τους πιστωτικό εκκαθαριστικό είναι 321 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βήματα που ακολουθεί η ΑΑΔΕ κατά την επιστροφή φόρων είναι, μεταξύ άλλων, τα εξής:

• πιστωτικά ποσά του ενός συζύγου ή μερών συμφώνου συμβίωσης δεν συμψηφίζονται με τυχόν χρεωστικά του άλλου και στην περίπτωση που έχουν και οι δύο πιστωτικά ποσά επιστρέφονται στον κάθε δικαιούχο χωριστά.

• η επιστροφή του φόρου των συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης που προκύπτει από την κοινή τους δήλωση καταχωρίζεται στα βιβλία επιστρεπτέων ποσών της ΔΟΥ του υπόχρεου, ακόμη και στις περιπτώσεις που οι σύζυγοι έχουν διαφορετική ΔΟΥ λόγω του ότι ένας εκ των δύο (ή και οι δύο) ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα ή λόγω διαφορετικής φορολογικής κατοικίας.

• πριν από την επιστροφή του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων στους δικαιούχους διεξάγονται διασταυρώσεις από το Taxisnet, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι δικαιούχοι της επιστροφής είναι φορολογικά ενήμεροι, δηλαδή εάν έχουν οφειλές προς το Δημόσιο, αλλά και προς τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Παράλληλα οι φορολογούμενοι, που δεν έχουν υποπέσει σε σοβαρές φορολογικές παραβάσεις στο παρελθόν και παράλληλα, δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές εισπράττουν κατά προτεραιότητα τις επιστροφές ΦΠΑ.

Το σύστημα επιστροφής φόρων έχει επιταχυνθεί γίνεται μέσα από ένα ολοκληρωμένο και αυτοματοποιημένο σύστημα, με χρήση διαδικασίας ανάλυσης κινδύνου για τις αιτήσεις επιστροφής και περιορίζοντας την ανθρώπινη παρέμβαση.

Ειδικότερα, για φέτος, οι επιστροφές φόρων θα ανέλθουν σε 6,59 δισ. ευρώ, ενώ οι παρεμβάσεις που σχεδιάζει η ΑΑΔΕ προβλέπουν τα ακόλουθα:

• Τη διεκπεραίωση των αιτημάτων επιστροφής ΦΠΑ εντός 90 ημερών σε ποσοστό τουλάχιστον 95%.

• Την αξιολόγηση αιτημάτων επιστροφών ΦΠΑ αυτοματοποιημένα σε περιοδική βάση.

• Την αξιοποίηση «Χρυσής Λίστας» δικαιούχων για την επίσπευση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ.

• Τη σταδιακή, ανά έτος, μείωση του χρόνου διεκπεραίωσης των αιτημάτων επιστροφών ΦΠΑ.

• Την άμεση επιστροφή φόρων σε ποσοστό άνω του 95% για όλες τις φορολογίες.

• Τη διενέργεια τουλάχιστον 4.000 ελέγχων στις επιστροφές φόρων.

Παράλληλα έχει δημιουργηθεί μία «λευκή λίστα» στην οποία περιλαμβάνονται επιχειρήσεις οι οποίες:

• Έχουν ελεγχθεί για τουλάχιστον τρεις φορολογικές περιόδους και τα ποσά ΦΠΑ που τους επιστράφηκαν τελικά δεν είχαν απόκλιση μεγαλύτερη από 5% σε σχέση με τα ποσά που αιτούνταν

• Δεν έχουν υποπέσει σε φορολογικές ή τελωνειακές παραβάσεις

• Δεν έχουν χαρακτηριστεί ύποπτες για συμμετοχή σε απάτη ενδοκοινοτικών συναλλαγών μετά την εφαρμογή κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου.

Όσοι περνούν τις πύλες της λευκής λίστας θα μπορούν να προσδοκούν άμεση πίστωση των επιστροφών ΦΠΑ στον τραπεζικό τους λογαριασμό αμέσως μετά την ηλεκτρονική υποβολή του αιτήματος.

Η αυτοματοποιημένη διαδικασία ακολουθείται για την πλειονότητα των αιτήσεων επιστροφής χρημάτων και συγκεκριμένα για το 97% των αιτημάτων επιστροφής φόρων.

Πηγή: newmoney.gr