Εθνάρχου Μακαρίου 14, 12132 Περιστέρι | Τηλ: +30 210 5788500

Με τη νέα διαδικασία, που εφαρμόζεται πρώτη φορά φέτος, οριστικοποιήθηκαν αυτόματα 422.878 δηλώσεις. Από τις δηλώσεις αυτές, προκύπτουν τα εξής:

• 132.222 φορολογούμενοι θα λάβουν επιστροφή φόρου, με μέσο όρο επιστροφής τα 128 ευρώ.

• Για 237.434 φορολογούμενους το αποτέλεσμα της δήλωσης ήταν μηδενικό.

• Επιπλέον φόρο καλούνται να πληρώσουν 109.699 φορολογούμενοι, με το μέσο φόρο να διαμορφώνεται σε 402 ευρώ.

• Βάσει τεκμηρίων έχουν φορολογηθεί 93.204 υπόχρεοι και 5.093 σύζυγοι /Μέρη Συμφώνου Συμβίωσης.

Σε περίπτωση που απαιτείται διόρθωση ή συμπλήρωση των ανωτέρω δηλώσεων, οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν, έως τις 26/7 (προθεσμία υποβολής των δηλώσεων), τροποποιητική δήλωση χωρίς κυρώσεις.

Ταυτόχρονα, έως σήμερα έχουν αποσταλεί 8.036 μηνύματα σε φορολογούμενους που μεταβλήθηκαν τα δεδομένα τους και δεν κατέστη δυνατή η προσυμπλήρωση και η αυτόματη οριστικοποίηση της δήλωσής τους. Στο προσεχές διάστημα θα αποσταλούν μηνύματα για τον ίδιο λόγο, σε επιπλέον 6.930 φορολογουμένους.

Αντίστοιχα δρομολογείται και η ενημέρωση φορολογούμενων που υπέβαλαν δηλώσεις, αλλά εστάλησαν, μεταγενέστερα της υποβολής, στοιχεία από δημόσιους / ιδιωτικούς φορείς που μεταβάλλουν τα τελικά εισοδήματά τους.

Οι φορολογούμενοι που έλαβαν ή θα λάβουν τα σχετικά μηνύματα πρέπει να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέχρι τις 26/7.

Πηγή: thetoc.gr

Διορία έως τις 19 Ιουλίου 2024 για να σώσουν τις ρυθμίσεις οφειλών τους έχουν οι οφειλέτες που «έχασαν» την διορία αποπληρωμής κάποιας δόσης ή κάποιας δήλωσης μέχρι την καταληκτική προθεσμία της 19ης Απριλίου 2024.

Όπως ορίζει ο νόμος, για να διατηρηθούν οι οφειλέτες εντός των ρυθμίσεων οφειλών θα πρέπει να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες από 20 Απριλίου και μετά.

Πιο συγκεκριμένα, βάσει του νόμου, προβλέπεται ρητά πως δεν θα επέρχεται απώλεια της ρύθμισης σε περίπτωση που θα προκύπτει νέα ληξιπρόθεσμη οφειλή, εφόσον η τελευταία είτε εξοφληθεί ολόκληρη είτε τακτοποιηθεί με νέα ρύθμιση εντός τριών μηνών από τη λήξη της προθεσμίας καταβολής της, δηλαδή, επί της παρούσης έως τις 19 Ιουλίου.

Επιπλέον, προβλέπεται πως δεν θα επέρχεται απώλεια της ρύθμισης σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης υποβολής κάποιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή ΦΠΑ, εφόσον η δήλωση αυτή υποβληθεί εντός τριών μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της.

Επισημαίνεται ότι μέχρι πρόσφατα η καθυστέρηση υποβολής μιας δήλωσης ΦΠΑ ακόμη και για μια ημέρα ή η δημιουργία νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών εκτός ρυθμίσεων είχε ως αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να χάνουν τις ρυθμίσεις τους.

Πηγή: newsit.gr

Τα σενάρια που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας για τον κλάδο. Λύση στο μακροχρόνιο πρόβλημα της καταβολής επιδόματος ανεργίας σε εποχικά εργαζόμενους στον τουρισμό και τον επισιτισμό, για τόσο χρονικό διάστημα, ώστε να διατηρούν ένα υποφερτό εισόδημα για όλο το έτος, επιδιώκει το υπουργείο Εργασίας. Μετά τις αλλεπάλληλες πιέσεις της Ομοσπονδίας των εργαζομένων του κλάδου (ΠΟΕΕΤ) φαίνεται ότι ξεκινάει διάλογος ώστε να βρεθεί μια νέα φόρμουλα. Ο βασικός στόχος που έχει τεθεί από την πλευρά των εκπροσώπων των εργαζομένων και δείχνει αδιαπραγμάτευτος έως τώρα είναι οι περίπου 80.000 που απασχολούνται σε τουρισμό και επισιτισμό εποχικά να λαμβάνουν επίδομα ανεργίας επί πέντε μήνες για το χρονικό διάστημα που βρίσκονται χωρίς δουλειά.

Προχωράει η ψηφιοποίηση του Δημοσίου με το e-wallet του gov.gr να εμπλουτίζεται συνεχώς. Προσβάσιμη και στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι (e-wallet) του gov.gr θα είναι η ασφαλιστική ικανότητα καθώς και τα σχετικά με αυτήν έγγραφα όπως ανακοινώθηκε με νέα απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σκοπός της απόφασης είναι η ανάγκη διευκόλυνση της πρόσβασης σε πληροφορίες που αφορούν στην Ασφαλιστική Ικανότητα η οποία χορηγείται από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) και γι’ αυτό προστίθενται στο ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων (e-wallet) του gov.gr, στοιχεία που αφορούν στην Ασφαλιστική Ικανότητα του Ενιαίου Μητρώου Ασφάλισης-Ασφαλιστικής Ικανότητας «ΑΤΛΑΣ».

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της απόφασης:

«1. Προστίθενται στο ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων του άρθρου 80 του ν. 4954/2022 στοιχεία ή μέρος των στοιχείων της Ασφαλιστικής Ικανότητας του Ενιαίου Μητρώου Ασφάλισης-Ασφαλιστικής Ικανότητας «ΑΤΛΑΣ» της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 4237/2014 (Α’ 36).

2. Τα στοιχεία της παρ. 1 αποτυπώνονται σε ηλεκτρονικό έγγραφο που εκδίδεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr-ΕΨΠ).

3. Το έγγραφο της παρ. 2:

α) Δημιουργείται με άντληση των δεδομένων του μέσω διαλειτουργικότητας με το Ενιαίο Μητρώου Ασφάλισης-Ασφαλιστικής Ικανότητας «ΑΤΛΑΣ»,

β) δεν επέχει θέση βεβαίωσης και δεν υπάρχει υποχρέωση για επίδειξή του σε παρόχους υγειονομικών υπηρεσιών,

γ) συνδέεται μονοσήμαντα με τον ασφαλισμένο, χρήστη του ψηφιακού αποθετηρίου εγγράφων του άρθρου 80 του ν. 4954/2022 καθώς και τα έμμεσα μέλη του στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ),

δ) δεν ιδρύει, αλλοιώνει, καταργεί ή άλλως επηρεάζει δικαιώματα και υποχρεώσεις που αφορούν τον κάτοχό του.

4. Οι πολίτες που έχουν προχωρήσει στην έκδοση του εγγράφου της παρ. 2, δύναται να λαμβάνουν ενημερωτικές ειδοποιήσεις στο ψηφιακό αποθετήριο εγγράφων του άρθρου 80 του ν. 4954/2022, σχετικές με την Ασφαλιστική τους Ικανότητα».

Πηγή: in.gr

 Πόσοι φορολογούμενοι δικαιώθηκαν από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών – Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ. Έξτρα φόρους και πρόστιμα χιλιάδων ευρώ γλιτώνουν σχεδόν 3 στους 10 φορολογούμενους οι οποίοι αναζητώντας το δίκιο τους προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ. Οι φορολογούμενοι, δικαιώθηκαν καθώς η ΔΕΔ αφού εξέτασε τις υποθέσεις ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις. Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι το πρώτο τετράμηνο του έτους υποβλήθηκαν 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις. Από τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) εξετάστηκαν οι 2.320 από τις οποίες οι 1.654 απορρίφθηκαν, 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν, 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία ενώ δεκτές εν όλω ή εν μέρει έγιναν μόνο 636 υποθέσεις.

 Μειώνεται από 90 σε 45 ημέρες η επιστροφή φόρου και οι δαπάνες μετράνε διπλές και αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδα. Παρατείνονται έως και το φορολογικό έτος 2024 τα φοροκίνητρα για όσους χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρονική τιμολόγηση. Ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις παραγράφονται νωρίτερα, φόροι επιστρέφονται μέσα σε 45 ημέρες, δαπάνες ηλεκτρονικής τιμολόγησης μετράνε διπλές και αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδα. Αυτά είναι τα «μπόνους» που θα απολαύσουν όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες επιλέξουν μέχρι το τέλος του έτους να εκδίδουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τα τιμολόγιά τους, τα οποία διαβιβάζουν στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Την 3η φάση της ενσωμάτωσης αρμοδιοτήτων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων την Δευτέρα 1/7, με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών και μητρώου καθώς και εφαρμογής των διατάξεων περί τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων από τις ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω, Περιστερίου, Χολαργού και Ψυχικού. Από 1/7, για υποθέσεις των παραπάνω αρμοδιοτήτων οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται:

· ψηφιακά, από το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, στην εφαρμογή “τα Αιτήματά μου” και στην εφαρμογή “τα Ραντεβού μου”, μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή  από το myAADEapp

· τηλεφωνικά, από το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 8:00 έως 15:00.

Ταυτόχρονα με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής προχωρά και η ενοποίηση των συγκεκριμένων ΔΟΥ και η μετεξέλιξή τους σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).  Συγκεκριμένα, από 1/7:

· η ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων μετεξελίσσεται στην 4η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Πριγκιπίσσης Όλγας 3 & Λ. Δημοκρατίας, Άγιοι Ανάργυροι (πρώην ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων).

· οι ΔΟΥ Αιγάλεω και Περιστερίου ενοποιούνται και η ενοποιημένη Υπηρεσία μετεξελίσσεται στη 14η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Τζων Κέννεντυ 146, Περιστέρι (πρώην ΔΟΥ Περιστερίου)

· οι ΔΟΥ Χολαργού και Ψυχικού ενοποιούνται και η ενοποιημένη Υπηρεσία μετεξελίσσεται στη 8η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, που στεγάζεται στη διεύθυνση: Ελευθερίου Βενιζέλου 100, Χολαργός (πρώην ΔΟΥ Χολαργού)

Επισημαίνεται ότι οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης είναι αρμόδιες για:

· παραλαβή κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για τις περιπτώσεις που οι φορολογούμενοι επιλέγουν την ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία)

· εξυπηρέτηση/καθοδήγηση των φορολογουμένων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ

· θέματα σχετικά με την ακινησία των οχημάτων (επιβατικών και δίκυκλων ΙΧ), όπως παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών.

 Η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα γίνεται με:

· ραντεβού, που θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή “Τα Ραντεβού μου”, μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή από το myAADEapp,

· απευθείας φυσική παρουσία

Πηγή: taxheaven.gr

Μέχρι το τέλος του 2025 θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα Smart Readiness Vouchers για την εγκατάσταση οπτικής ίνας σε 120.000 κτίρια, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για το πρόγραμμα μέχρι την Δευτέρα 30.6.2025 στην πλατφόρμα smartreadiness.gov.gr.

Στο πλαίσιο της επιχορήγησης του προγράμματος συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση δικτύων οπτικών ινών με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερυψηλών ταχυτήτων σε όλους τους χώρους του κτιρίου (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα κ.λπ.).

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, την επιτάχυνση της υλοποίησης του προγράμματος αποφάσισαν οι Υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Νίκος Ταγαράς.

Πιο συγκεκριμένα, στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 3678/26.06.2024) προβλέπεται ότι πλέον για την ταυτοποίηση του κτιρίου θα χρησιμοποιείται ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (Κ.Α.Ε.Κ) της κάθετης ιδιοκτησίας, ο οποίος θα συμπληρώνεται αυτόματα από το σύστημα, μετά την επιλογή του προς επιδότηση κτιρίου κατά την υποβολή της Αίτησης Έκδοσης «Smart Readiness Vouchers».

Επιπλέον, με στόχο την αναβάθμιση της «έξυπνης ετοιμότητας» των κτιρίων, προωθείται η εγκατάσταση υποδομών για τη μελλοντική διασύνδεση των μετρητών των δικτύων κοινής ωφέλειας (ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου) με το κεντρικό σημείο συγκέντρωσης των υποδομών ηλεκτρονικών επικοινωνιών του κτιρίου.

Επίσης, πραγματοποιείται η απαραίτητη προετοιμασία για την εγκατάσταση και την επικοινωνία κατάλληλων αισθητήρων σχετικά με την ασφάλεια, τον έλεγχο καλής λειτουργίας και τη λήψη μετρήσεων που αφορούν στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των βασικότερων κοινόχρηστων εγκαταστάσεων των κτιρίων (λεβητοστάσιο κεντρικής θέρμανσης και ανελκυστήρας).

Επιλέξιμα κτίρια είναι οι μονοκατοικίες και οι πολυκατοικίες που βρίσκονται εντός της περιοχής παρέμβασης και δεν διαθέτουν, ήδη, ενδοκτιριακή οπτική καλωδίωση. Δεν είναι επιλέξιμα και εξαιρούνται από τη δράση τα κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο, το οποίο χρηματοδοτείται από το «Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0», με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Πηγή: newsit.gr

Έναν αιώνα πίσω θα πηγαίνουν τα στοιχεία για κινήσεις λογαριασμών, ακίνητα, επενδυτικά προϊόντα και οφειλέςΓια περισσότερες από τρεις γενεές θα διατηρεί τα στοιχεία των φορολογουμένων η εφορία στο νέο Taxis, που θα ξεκινήσει να χτίζεται το επόμενο διάστημα. Η φορολογική μνήμη της εφορίας θα πηγαίνει έναν αιώνα πίσω, καθώς θα διατηρούνται οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών, η ακίνητη περιουσία, εισοδήματα, οφειλές, μετοχές και οτιδήποτε σχετίζεται με το προφίλ του φορολογουμένου. Αν και το δικαίωμα της εφορίας να ελέγξει έναν φορολογούμενο φθάνει στην πενταετία και υπό προϋποθέσεις στα 10 ή 15 χρόνια, η φορολογική διοίκηση θέλει να γνωρίζει, για παράδειγμα, πώς αποκτήθηκε ένα ακίνητο, πώς μεταβιβάσθηκε, ποιος το πήρε, τι έγιναν τα περιουσιακά στοιχεία στο εξωτερικό και πού βρίσκονται σήμερα.

Η αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων έχει ξεκινήσει από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Όποιος μπει στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ θα δει ότι έχει αναρτηθεί ένα χρονόμετρο που υποδεικνύει το διάστημα που απομένει μέχρι τις 26 Ιουλίου οπότε και λήγει η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων. Ειδικά 1,3 εκατ. μισθωτοί και συνταξιούχοι που θέλουν να προλάβουν πριν η ΑΑΔΕ αντλήσει αυτόματα τη δική τους δήλωση, όπως είναι προσυμπληρωμένη, θα πρέπει να το πράξουν μέχρι και την 1η Ιουλίου. Στις 2 Ιουλίου η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στην εκκαθάριση της δήλωσης με βάση τα στοιχεία που είναι προσυμπληρωμένα σε αυτή.