Εθνάρχου Μακαρίου 14, 12132 Περιστέρι | Τηλ: +30 210 5788500

Τρεις κατηγορίες φορολογικών δηλώσεων εκκρεμούν και που πρέπει να υποβληθούν έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2025 από τους υπόχρεους.

Τα αναδρομικά των μισθωτών εργαζομένων και των συνταξιούχων

Μέχρι το τέλος του χρόνου έχουν περιθώριο οι μισθωτοί εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι και οι αγρότες να υποβάλλουν τροποποιητική δήλωση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, myAADE για τα αναδρομικά ποσά της περιόδου 2015-2023. Επίσης επισημαίνεται πως μόλις εκδοθεί το νέο εκκαθαριστικό σημείωμα των παραπάνω, μετά ο φόρος που θα βεβαιωθεί θα πρέπει είτε να εξοφληθεί εφάπαξ έως τις 31 Ιανουαρίου 2026, είτε να ενταχθεί στην πάγια ρύθμιση των 24/48 δόσεων.

Τι δείχνει έρευνα για τους εργαζόμενους - Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί νέα δυναμική στη μετακίνηση εργαζόμενων. Καθώς οι αγορές εργασίας διεθνώς αντιμετωπίζουν πιέσεις κόστους και ανισορροπίες στην προσφορά και τη ζήτηση ταλέντου, η κινητικότητα των εργαζόμενων (employee mobility) στο εσωτερικό των οργανισμών αποκτά νέα στρατηγική σημασία. Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα EY 2025 Mobility Reimagined Survey, όλο και περισσότεροι οργανισμοί αξιοποιούν την κινητικότητα των εργαζόμενων για να απαντήσουν σε ένα από τα πιο πιεστικά ζητήματα της εποχής: την έλλειψη εξειδικευμένου ταλέντου.

Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 1.074 επαγγελματιών ανθρώπινου δυναμικού που επιμελούνται τη μετακίνηση των εργαζόμενων (mobility professionals) από 22 χώρες, αποτυπώνοντας τις διαφορές ανάμεσα σε οργανισμούς που αξιοποιούν την κινητικότητα ως στρατηγικό εργαλείο – είτε για τη διαχείριση ταλέντου, είτε για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών όπως η GenAI – και σε όσους εξακολουθούν να δυσκολεύονται να προσαρμοστούν.

Κληρονομιές: Ολες οι αλλαγές που πρέπει να γνωρίζετε για τις διαθήκες

Η επιτροπή για την αναμόρφωση του κληρονομικού δικαίου ολοκληρώνει το έργο της τον Σεπτέμβριο - Αυξάνεται το μερίδιο του συζύγου, οι σύντροφοι αποκλείονται χωρίς διαθήκη, ενώ εκκρεμεί λύση για τα χρέηΣτην τελική φάση μπαίνει το έργο της επιτροπής για την αναμόρφωση του κληρονομικού δικαίου, η οποία αναμένεται να καταθέσει την πρότασή της στο υπουργείο Δικαιοσύνης μέσα στον Σεπτέμβριο.

ΑΑΔΕ: Ξεκίνησε η λειτουργία του my1521 – Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.  Το my1521 είναι ένα πανκαναλικό σύστημα που λειτουργεί ως το κεντρικό σημείο επικοινωνίας της ΑΑΔΕ για την εύκολη και άμεση εξυπηρέτηση πολιτών, επιχειρήσεων και υπαλλήλων της Αρχής.

Ξεκίνησε η λειτουργία του my1521, του νέου Ολοκληρωμένου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, που σηματοδοτεί μια πιο σύγχρονη, φιλική και αποτελεσματική εποχή εξυπηρέτησης των πολιτών από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), συνενώνοντας το τηλεφωνικό κέντρο και την ψηφιακή πλατφόρμα ερωτημάτων σε ένα ενιαίο, ολοκληρωμένο, σύστημα.

Το νέο Ολοκληρωμένο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων my1521, παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη.

ΑΑΔΕ: Αλλαγές ΚΑΔ με διαδικασίες – εξπρές, χωρίς κόστη… εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια.

«Ανάσα» για επιχειρήσεις που αλλάζουν ή επεκτείνουν δραστηριότητες - «Φρένο» στα λάθη που στοιχίζουν πρόστιμα και απώλειες επιδοτήσεων.

Πάνω από 1.200 επιχειρήσεις και επαγγελματίες αξιοποίησαν μέσα σε τρεις μόλις μέρες -μέχρι εχθές ήδη- την νέα δυνατότητα για αυτόματη μεταβολή Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) στο myAADE, μια αλλαγή που «ξεμπλοκάρει» διαδικασίες που κρατούσαν έως και έξι μήνες στις ΔΟΥ και έθεταν σε κίνδυνο συμβάσεις, συμμετοχές σε διαγωνισμούς και νόμιμες επιδοτήσεις.

Αν και χιλιάδες επιχειρήσεις αγνοούσαν επί δεκαετίες την σημασία της επιλογής σωστού ΚΑΔ, την ανακάλυψαν όψιμα, όταν εξαιτίας τους βρέθηκαν μαζικά να χάνουν επιδοτήσεις και ενισχύσεις τα τελευταία χρόνια -κυρίως μετά το 2020.

Το νέο καθεστώς βάζει τέλος στις καθυστερήσεις για μεταβολές ΚΑΔ. Και, για παράδειγμα, αν μια εταιρεία διαφοροποιεί δραστηριότητα ή επεκτείνεται, μπορεί να λειτουργήσει και να τιμολογήσει χωρίς καθυστερήσεις, να καταθέσει προσφορές σε δημόσιους διαγωνισμούς εντός προθεσμιών και να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθούν επιλέξιμες επιχορηγήσεις λόγω τυπικών εκκρεμοτήτων. Ταυτόχρονα περιορίζονται και τα λάθη, με αυτόματες οδηγίες και μηνύματα προτροπής επιλογής ή αποφυγής ΚΑΔ, μέσα από την πλατφόρμα myAADE.

Τι αλλάζει

Από τις 28 Αυγούστου η ΑΑΔΕ ενεργοποίησε την αυτόματη και ψηφιακή ολοκλήρωση της πλειονότητας των δηλώσεων μεταβολής ΚΑΔ και καθεστώτος ΦΠΑ μέσα από την εφαρμογή «Μεταβολή Στοιχείων Επιχείρησης» του myAADE, μηδενίζοντας τον χρόνο αναμονής για τους φορολογούμενους.

Κάθε χρόνο κατατίθενται πάνω από ένα εκατομμύριο δηλώσεις μεταβολής ΚΑΔ και καθεστώτος ΦΠΑ, με αποτέλεσμα η αυτοματοποίηση να ανακουφίζει σημαντικά επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, περιορίζει λάθη που στοιχίζουν πολλά, ενώ μειώνει τη γραφειοκρατία και το διοικητικό κόστος για τον φορολογούμενο.

Η εφαρμογή βρίσκεται στη διαδρομή: Μητρώο & Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Στοιχεία Επιχείρησης > Μεταβολή Στοιχείων Επιχείρησης, ενώ για εγκαταστάσεις εσωτερικού: Μητρώο & Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Στοιχεία Εγκατάστασης Εσωτερικού > Αλλαγή Στοιχείων Εγκατάστασης Εσωτερικού.

Ο φορολογούμενος μπαίνει στο σύστημα με τους κωδικούς Taxisnet και επιλέγει Κ.Α.Δ. που κατατάσσονται στις ακόλουθες 6 κατηγορίες, με κριτήριο την υπαγωγή ή μη σε καθεστώς ΦΠΑ:

1) Υπαγόμενοι σε ΦΠΑ

2) Μη υπαγόμενοι σε ΦΠΑ

3) Δυνητικώς μη υπαγόμενοι σε ΦΠΑ

4) Συνήθως Απαλλασσόμενοι από ΦΠΑ

5) Ενδεχομένως Απαλλασσόμενοι από Φ.Π.Α. Πρόκειται για Κ.Α.Δ. που μπορεί να είναι απαλλασσόμενοι από τον Φ.Π.Α. υπό προϋποθέσεις. Η απαλλαγή τους, δηλαδή, εξαρτάται από τα εκάστοτε πραγματικά περιστατικά

6) Απαλλασσόμενοι από Φ.Π.Α. (Βιομηχανοποιημένα Καπνά).

Κατά τη δήλωση καταχώρισης ή μεταβολής του ΚΑΔ στην έδρα της επιχείρησης διενεργείται συστημικά έλεγχος αντιστοίχισης του επιλεγμένου ΚΑΔ με την φορολογική αντιμετώπισή του για σκοπούς ΦΠΑ ανάλογα με τις 6 αυτές κατηγορίες. Εάν, για παράδειγμα, δηλώνονται αποκλειστικά ΚΑΔ της Κατηγορίας 2 («Μη υπαγόμενοι σε ΦΠΑ») καταχωρείται υποχρεωτικά η μη-υπαγωγή σε ΦΠΑ. Ομοίως εάν δηλώνεται έστω και ένας ΚΑΔ της Κατηγορίας 1, 4, 5 ή 6, καταχωρείται υποχρεωτικά η υπαγωγή σε ΦΠΑ. Εφόσον δηλώνονται μόνο ΚΑΔ που ανήκουν στην Κατηγορία 3 (Δυνητικώς μη υπαγόμενοι σε ΦΠΑ) τότε η επιλογή υπαγωγής ή μη σε ΦΠΑ εναπόκειται στον φορολογούμενο, που θα πρέπει όμως, μετά τη δήλωση που θα κάνει, να τηρεί και τις προϋποθέσεις υπαγωγής ή εξαίρεσης από ΦΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δηλώνεται υπαγωγή σε ΦΠΑ, ο φορολογούμενος υποβοηθείται και στην ορθή επιλογή καθεστώτος ΦΠΑ, μέσω προειδοποιητικών και απαγορευτικών μηνυμάτων.

Κατά την υποβολή της δήλωσης καταχώρισης ή μεταβολής του ΚΑΔ ο φορολογούμενος δύναται να επιλέξει περισσότερα του ενός καθεστώτα ΦΠΑ.

Ειδικότερα, επιτρέπεται η επιλογή ΦΠΑ ανάμεσα στα εξής: α) Κανονικό, β) Απαλλασσομένων, γ) Απαλλασσομένων Μικρών Επιχειρήσεων, δ) Βιομηχανοποιημένων Καπνών, ε) Πρακτορείο Ταξιδιών, στ) Αγροτών ειδικού καθεστώτος, ζ) Κατ’ αποκοπή καταβολής του φόρου, η) Μεταπωλητών που παραδίδουν μεταχειρισμένα αγαθά και αντικείμενα καλλιτεχνικής, συλλεκτικής ή αρχαιολογικής αξίας, θ) Πωλήσεις σε Δημοπρασία, ι) Καθεστώς Φ.Π.Α. E-Charter Permission, ια) Κανονικό Μη Υπόχρεων Εφημεριδοπωλών και ιβ) Εξομοιούμενο με κανονικό καθεστώς (φορολογούμενοι που εντάσσονται στις διατάξεις της ΠΟΛ.1113/2013).

Νέες δυνατότητες

Το νέο καθεστώς δεν αποτελεί απλώς ψηφιοποίηση μιας παλιάς διαδικασίας, αλλά επιβολή «έξυπνων» κανόνων εγκυρότητας: αν ο συνδυασμός ΚΑΔ και καθεστώτος ΦΠΑ είναι επιτρεπτός και η δήλωση δεν είναι εκπρόθεσμη ή δεν χρειάζεται δικαιολογητικά, τότε η αίτηση ολοκληρώνεται αυτόματα, με ειδοποίηση στη θυρίδα «Τα Μηνύματά μου», στο myAADE app και με e‑mail, χωρίς ουρές και ραντεβού, ούτε ανάγκη για μεσολάβηση, «γνωριμίες», «γρηγορόσημα» και «εξυπηρετήσεις».

Ωστόσο, στην περίπτωση που από τους παραπάνω συστημικούς ελέγχους δεν επαληθεύεται ο επιτρεπτός συνδυασμός ΚΑΔ με το επιλεγμένο καθεστώς ΦΠΑ, η διαδικασία της υποβολής στην ψηφιακή εφαρμογή δεν ολοκληρώνεται και ο φορολογούμενος ενημερώνεται με σχετικό μήνυμα.

Με το νέο σύστημα πλέον προσφέρονται:

· Μεταβολές ΚΑΔ και καθεστώτος ΦΠΑ σε ένα βήμα, με ασφάλεια και άμεση εκτέλεση όπου δεν απαιτείται ανθρώπινος έλεγχος.

· Μεταβολές για υποκαταστήματα εσωτερικού, εφόσον ο ΚΑΔ υπάρχει ήδη στην Έδρα, ώστε να μην «σπάει» η διαδικασία σε πολλαπλές αιτήσεις.

· Ευρετήριο ΚΑΔ με πλήρη ονοματολογία για γρήγορη, ακριβή αναζήτηση του κατάλληλου κωδικού, περιορίζοντας σφάλματα.

· Οδηγίες, σήμανση ΦΠΑ ανά ΚΑΔ, πληροφοριακά και απαγορευτικά μηνύματα μέσα στην εφαρμογή, καθοδήγηση και πρόληψη λαθών κατά τη συμπλήρωση, ώστε να είναι ορατή η φορολογική αντιμετώπιση και να αποφεύγονται λάθη που κοστίζουν πρόστιμα ή απώλεια επιδοτήσεων και ενισχύσεων, όπως κατά κόρον συνέβη με τις αποζημιώσεις COVID-19 ή σε όσους μετέχουν σε προγράμματα ΕΣΠΑ.

Πηγή: newmoney.gr

Τουρισμός: Ποιες χώρες προτιμούν οι Έλληνες – Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί. Τι έδειξαν τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για τις τάσεις και τις δαπάνες του εξερχόμενου τουρισμού για το 2024Περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2024 σε σχέση με το 2023, ενώ οι πληρωμές κατέγραψαν νέες μέγιστες τιμές, αν και οι αναχωρήσεις και οι διανυκτερεύσεις υπολείπονται ακόμα των προ πανδημίας επιπέδων.

Για την ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ αναφέρθηκε ο διοικητής του Φορέα Αλέξανδρος Βαρβέρης, υπογραμμίζοντας πως τρέχει ένα μεγάλο έργο μετατροπής του ασφαλιστικού ιστορικού, σε χρονολογίες πίσω από το 2002.

Όπως τόνισε ο κ. Βαρβέρης στο MEGA, αυτή τη στιγμή μπορεί κανείς να δει το ασφαλιστικό του ιστορικό, από το 2002 και μετά. Ωστόσο, όπως είπε, «στον οργανισμό τρέχουν δυο πολύ μεγάλα έργα: ένα εξ αυτών είναι η ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού ιστορικού, δηλαδή πάμε σε χρονολογίες πίσω από το 2002 και ψηφιοποιούμε το χαρτώο υλικό. Έχουμε ξεκινήσει με πολλούς τέως φορείς κοινωνικής ασφάλισης και πάρα πολλά τέως επικουρικά ταμεία. Όλο αυτό το χαρτώο υλικό πρέπει να ψηφιοποιηθεί».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ολοκλήρωση του σκαναρίσματος όλου αυτού του υλικού θα γίνει μέχρι το τέλος του 2025. «Ο μετασχηματισμός των δεδομένων ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν θα μας πάρει περίπου 7 μήνες άρα το καλοκαίρι του 2026», είπε.

Από το 2026 αναμένεται το πιστοποιητικό καλοπληρωτή που θα βάλει τέλος στον φόβο των ιδιοκτητών για απλήρωτα ενοίκια και λογαριασμούς από τους ενοικιαστές τους. Συγκεκριμένα, από την επόμενη χρονιά, οι υποψήφιοι ενοικιαστές θα μπορούν να αποδεικνύουν με ένα απλό πιστοποιητικό ότι είναι καλοπληρωτές, ότι δηλαδή δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο ή προς τον ιδιωτικό τομέα.

Ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς τόνισε στην ΕΡΤ ότι «επιτέλους θα δοθεί η δυνατότητα σε κάθε καλοπροαίρετο και σε κάθε ενοικιαστή που σέβεται τις υποχρεώσεις του και σέβεται την περιουσία που θα του εμπιστευτεί ένας ιδιοκτήτης, να του το αποδείξει άμεσα και αδιάψευστα και να πάρει αμέσως το σπίτι και σε πολύ καλή τιμή.

Παράταση έως τις 5 Νοεμβρίου για την έκδοση προσωπικού αριθμού δίνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως γνωστοποίησε σήμερα Τρίτη με ανακοίνωσή του. Αρχικά, ως καταληκτική ημερομηνία είχε δοθεί η 5η Σεπτεμβρίου. Οπως τονίζεται, «μέχρι τις 5 Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να εκδίδουν τον Προσωπικό Αριθμό (ΠΑ) τους, με δυνατότητα επιλογής των δύο πρώτων ψηφίων του προθέματος του ΑΦΜ, είτε μέσω της εφαρμογής myInfo στο pa.gov.gr, είτε μέσω ΚΕΠ και Προξενικών Αρχών». 

«Η παράταση δίνεται προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη μέγιστη χρονική δυνατότητα επιλογής των δύο πρώτων ψηφίων του Προσωπικού Αριθμού, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα.

Ο Σπυρίδων Σταυρούλιας, Πρόεδρος της ASD Οικονομικοί Σύμβουλοι Α.Ε. και υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, συμμετείχε στη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Αν. Τασούλα, που πραγματοποίησε αντιπροσωπεία του Ε.Ε.Α. με επικεφαλής τον πρόεδρο του, Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου την Παρασκευή 29 Αυγούστου 2025.

 Η αντιπροσωπεία του Ε.Ε.Α. , το οποίο συμπληρώνει έναν αιώνα αδιάλειπτης παρουσίας και συνεχούς προσφοράς, ενημέρωσε τον κ. Τασούλα για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει με στόχο τη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των εμπόρων και των αυτοαπασχολούμενων, συμβάλλοντας παράλληλα στην περαιτέρω ανάπτυξη και βιωσιμότητά τους.

 Επιπλέον, παρουσιάστηκαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας οι εκδηλώσεις που προγραμματίζει το Επιμελητήριο για τον Οκτώβριο, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών λειτουργίας του, και ζητήθηκε η συμμετοχή του. Στις εκδηλώσεις θα αναδειχθεί η καθοριστική συμβολή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη διαχρονική πορεία και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ευχαρίστησε τα μέλη της Διοικητικής Επιτροπής για την ενημέρωση και τα συνεχάρη για τον εποικοδομητικό τρόπο με τον οποίο αναδεικνύουν προς την πολιτεία τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, συμβάλλοντας έτσι ουσιαστικά στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας.

 Στη συνάντηση παρευρέθηκαν επίσης οι: Νίκος Γρέντζελος, Α΄ Αντιπρόεδρος, Ηλίας Μάνδρος, Γ΄ Αντιπρόεδρος, Παναγιώτης Παντελής, Οικονομικός Επόπτης, Γιάννης Βαφειαδάκης, Υπεύθυνος Γ.Ε.ΜΗ. και Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων.

 Η παρουσία αυτή αποτελεί τιμή τόσο για το Επιμελητήριο όσο και για την ASD Οικονομικοί Σύμβουλοι Α.Ε., επιβεβαιώνοντας τον ουσιαστικό της ρόλο στην επιχειρηματική κοινότητα και στη διαμόρφωση θεσμικών εξελίξεων.